≡ Menu
Chcesz Wiedzieć Więcej?
Dołącz do 40,000+ czytelników, aby dostać materiały, których nie mogę publikować na blogu.
Zaawansowane triki seksualne i techniki tantryczne.
Zero spamu, tylko super wiedza.

Coś O Nawykach W Seksie

nawyki i sex

Ostatnio dużo mówi się i pisze o nawykach. Nie dzieje się tak bez powodu. Jak ustalili naukowcy nawyki to aż 90% procent naszego życia. Warto więc wyrabiać sobie nawyki które nas wspierają a nie blokują. Dla jasności przypomnę, że nawyk to powtarzające się mechanicznie niezależne od naszej woli myślenie, działanie wyzwalane pod wpływem określonego impulsu (wyzwalacza).

Nawyki są obecne praktycznie w każdej dziedzinie życia. Także w seksie lub innych czynnościach, które mają na niego wpływ. Jeśli jesteś zdrowy i w miarę młody a nie sprawdzasz się, jako kochanek to albo masz kłopoty ze stroną mentalną podejścia do seksu albo masz jakiś złe nawyki, które sprawiają, że masz kłopoty z libido. Jakie są to złe nawyki może Ci z pewnością powiedzieć lekarz seksuolog. Jednak zanim się zdecydujesz na wizytę i lekarza zapoznaj się z tym artykułem. Być może rozpoznasz u siebie przynajmniej cześć takich złych nawyków i zaczniesz nad nimi pracować. Z pewnością zmiana tych szkodliwych nawyków na wspierające przyczyni się z czasem na Twoje sukcesy w sypialni.

Najczęściej występującymi złymi nawykami są:

  1. Zła dieta
  2. Brak dostateczne ilości ruchu.
  3. Niedostateczna dawka snu.
  4. Stres.
  5. Niewłaściwe używki ich nadmiar.
  6. Szkodliwy wpływ leków.
  7. Niewłaściwe korzystanie z nowoczesnych technologii ( komputer, smartfon, laptop, komórka itd.

Ad1)

Aby mieć wysoki poziom libido jest absolutnie niezbędne odpowiednie odżywianie. Dotyczy to absolutnie to wszystkich. Im jesteś starszy to staje się tym bardziej ważne. Jednak im wcześniej zaczniesz i wyrobisz sobie odpowiednie nawyki żywieniowe tym dłużej będziesz się cieszył dobry zdrowiem i sprawnością seksualną. Lekarze zalecają (też to oczywiście stosuje) śródziemnomorski model żywienia z przewagą warzyw, owoców, oliwy z oliwek i ryb. Zdecydowanie odradzam spożywanie posiłków po godzinie 18.00. Poza tym warto pamiętać, aby uprawiać seks na przysłowiowy „pusty żołądek”. Jeśli zjesz o późnej porze tłusty posiłek to możesz zapomnieć o fajerwerkach w łóżku..

Co do mięsa zdania są podzielone. Z pewnością wpływa on na podniesienie libido, lecz zaleca się go w umiarkowanych ilościach i wyłącznie jego chude odmiany. Z pewnością nie zaleca się wieprzowiny. Najlepsza jest chuda cielęcina, wołowina czy drób.

Ad2)

Cywilizacja oprócz zatrucia środowiska robi nam wszystkim krzywdę „ucząc” lenistwa fizycznego i umysłowego. Tak naprawdę według psychologów nie ma czegoś takiego jak lenistwo. Są wyuczone, nawykowe działania, które z czasem osłabiają wolę i mięśnie a to w efekcie prowadzać do niechęci do jakikolwiek wysiłku. A przecież kiedyś przed tysiącami lat człowiek by mógł przetrwać bez przerwy był w ruchu. Musiał przemieszczać się w poszukiwaniu pożywienia lub uciekać przed niebezpieczeństwem.

Jeśli chcesz jak najdłużej się cieszyć dobrym zdrowiem i wspaniałym życiem seksualnym to wyrób sobie nawyk codziennej gimnastyki, spacerów, biegania lub uprawiaj sport. Jeśli nie możesz codziennie to rób to minimum 3 razy w tygodniu w sumie po godzinę dziennie. Wybierze określonego realne godziny, wcześnie przygotuj strój i sprzęt. Z czasem wejdzie Ci to w krew i wyrobisz sobie nawyk

Ad3)

Zdrowy sen to jedna z podstawa zdrowia. Jeśli zarywamy noce lub śpimy źle (często się budzimy lub brak odpowiedniej dawki snu głębokiego) osłabieniu ulega też kontrola naszych zachowań, a organizm produkuje w nadmiarze kortyzol (hormon stresu). Zarywanie nocy może też wpływać na problemy łóżkowe. Jak wykazały badania, libido spada aż o 30% u pracujących osób, które śpią mniej niż 6 godzin dziennie? Zasady zdrowego snu wskazują, aby zapewniać sobie jego odpowiednią ilość (zależy do trybu życia i wieku). Należy koniecznie zadbać o nawilżenie i nie przegrzewanie sypialni (zalecana temperatura wynosi 18°C) i koniecznie minimum godzinę przed snem wyłączyć górne światło i urządzenia elektroniczne (hamują one wydzielanie melatoniny). Zrezygnuj z przesiadywania przed komputerem, laptopem i wyłącz go też przynajmniej na godzinę przed pójściem spać

Ad4)

Stres jest obecny w przeróżnych sytuacjach. W pracy, w domu itd. W wielu sytuacjach nie sposób go w pełni kontrolować. Jednak można wyrobić sobie szereg nawyków, które łagodzą jego skutki. Z pewnością warto zadbać o w/w odpowiednią dietę, i ruch. One bardzo sprzyjają redukcji stresu. Poza tym warto słuchać (szczególnie przed snem) muzyki relaksacyjnej a w wolnych chwilach spędzać czas w miłym towarzystwie.

Ad5 )

Ogranicz do minimum alkohol. Jak chcesz go już pic to w odpowiednich ilościach i wybieraj jego odpowiedni rodzaje. Jeśli palisz to natychmiast zrób wszystko by pozbyć się tego nałogu. Udowodniono że wypalanie jednej paczki papierosów dziennie przez 10 lat to zapewnienie sobie w 90% impotencji. Dlaczego nadmiar alkoholu działa destruktywnie na życie intymne ? Zbyt duża ilość wypitych drinków osłabia wrażliwość komórek nerwowych, przez co trudniej dociera do nich informacja o pożądanej w danym momencie erekcji.

Udowodniono ,ze przewlekłe nadużywanie alkoholu obniża też poziom testosteronu i podnosi ciśnienie krwi, co ogranicza jej dopływ do penisa. Niestety ale piwo w większej ilości dla mężczyzn po 40. roku życia jest brutalnie mówiąc środkiem niemal kastrującym. Zawiera ono substancje pochodzenia roślinnego (głównie chmiel) o nazwie fitoestrogeny, które działają na męski organizm jak estrogeny, czyli żeńskie hormony płciowe. Obniżają one poziom testosteronu, co z kolei uderza w potencję, a także może powodować rozwój cech typowych dla kobiety (ubytek masy mięśniowej na rzecz tłuszczu, a czasami nawet cellulit)

Dlatego też jeśli chcesz się wprowadzić w odpowiedni nastrój wybierz białe wino i pij je w umiarkowanej ilości. Jeśli nie lubisz białego wina może być czerwone. Nie pij jednak wódki czy piwa.  Bardzo szkodliwe są wszelkie środki psychoaktywne, a zwłaszcza dopalacze.

Ad6)

Ten punk dotyczy głównie ludzi 40+ ale na odpowiedni dobór leków powinni uważać wszyscy. Zasada im mniej tym lepiej. Jeśli już lekarz zaleci Ci jakieś leki to zapytaj go czy mają one jakiś negatywny wpływ na Twoje życie seksualne. Jeśli tak jest to zapytaj o zamienniki. Sam też czytaj ulotki i w  razie jakiś wątpliwości zapytaj lekarza lub farmaceuty.

Ad7)

Wśród innych błędnych nawyków panów pojawia się dziś często niewłaściwe korzystanie z nowoczesnych technologii. Teoretycznie niemal wszyscy zdają sobie sprawę ,że laptopy, smartfony czy tablety podnoszą temperaturę otoczenia, promieniują i wytwarzają pole elektromagnetyczne. Niestety mało kto do tego faktu przywiązuje jakąkolwiek wagę. Tymczasem aby mówić o sprawności seksualnej mężczyzny i jego prawidłowej płodności  temperatura wokół jąder powinna być o 4°C niższa niż temperatura całego ciała. Jeśli jednak stale podnosisz ją przez trzymanie urządzeń elektronicznych na kolanach, sam wyrządzasz sobie krzywdę.

Podobne oddziaływanie często ma noszenie obcisłych spodenek czy długotrwała jazda samochodem , praca siedząca. Mam nadzieję , że tym artykułem pokazałem wam jakie pożyteczne efekty może dać stosunkowo niewielkie narzucenie sobie dyscypliny w zakresie diety, ruchu, snu, korzystania z używek, oraz prawidłowego używania zdobyczy cywilizacyjnych dla poprawienia waszego życia erotycznego.

 

 

 

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment

Next post:

Previous post:

Archiwa